تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799391616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بوئينگ ( Boeing ) (1)


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
60بوئينگ ( Boeing ) (1)
 بوئينگ ( Boeing ) (1) تهيه كننده : محمود كريمي شروداني منبع : راسخون خلاقيت و خطرپذيري ويليام بوئينگ آنقدر بود كه براي تحقق روياهاي برادران رايت دست به اقدام مهمي بزند و حدود يك قرن پيش، شركت هواپيمايي بوئينگ را تاسيس كند. هنر و ظرفيت رهبري او نيز آنچنان بود كه با حضور مستقيم دو دهه در شركت، زمينه‌هاي توسعه آن را چنان فراهم آورد كه امروز بوئينگ به بزرگترين و برترين توليدكننده هواپيماهاي تجاري و دومين شركت بزرگ در زمينه صنايع دفاعي و پيشروترين شركت در طراحي و ساخت موشك‌ها و ماهواره‌ها و سفينه‌هاي فضايي تبديل شود. دستيابي به جايگاه 28 در جمع پانصد شركت برتر جهاني و حفظ اقتدار يك قرن حاكميت در صنعت هوايي و نفوذ به بيش از 90 كشور جهان و تامين 75 درصد هواپيماهاي مسافربري جهان، كارنامه درخشاني است كه ويليام بوئينگ سنگ بناي اوليه آن را نهاد و اكنون پس از فراز و نشيب يكصد ساله و پشت سر گذاشتن دو جنگ جهاني، جيمز مك نرني با سابقه درخشان مديريتي، سكان هدايت شركت را در دست گرفته است. گرچه حوزه فعاليت بوئينگ در صنايع هواپيمايي تجاري تا سيستم‌هاي دفاعي را دربرمي‌گيرد و حتي در همكاري نزديك با سازمان فضايي آمريكا (ناسا) طراحي و ساخت شاتل‌ها و سفينه‌هاي فضايي را نيز شامل مي‌شود، اما مديرعامل فعلي شركت از حضور تدريجي رقيبي به نام ايرباس در حوزه هواپيماهاي تجاري نمي‌تواند خوشحال باشد.بوئینگ (به انگلیسی: Boeing) یک شرکت هوافضا و دفاعی آمریکایی است. این شرکت بزرگترین صادرکنندهٔ آمریکا است و پس از ایرباس دومین شرکت بزرگ‌ سازنده هواپیما در جهان می‌باشد.مرکز این شرکت در شیکاگو است و در سیاتل شعبه مهمی دارد. شرکت بویینگ با ناسا در طرحهای فضایی متعددی شراکت دارد.

مرکز شرکت بوئینگ در شیکاگواین شرکت در سال ۱۹۱۶ تاسیس شد و امروزه نزدیک به ۱۵۹۰۰۰ نفر در استخدام دارد.همچنین بوئینگ در لیست پانصد شرکت بزرگ آمریکا(فورچون ۵۰۰) قرار دارد.

حوزه فعاليتبوئينگ، اولين و بزرگترين شركت هواپيمايي جهان در ساخت هواپيماهاي تجاري و دومين شركت بزرگ در ساخت سيستم‌هاي دفاعي جهان است. حوزه فعاليت بوئينگ، محدوده گسترده‌اي از سيستم‌ها، محصولات و خدمات فضايي و دفاعي را در زمينه طراحي، توليد و پشتيباني هواپيماهاي تجاري، جنگنده‌ها، بمب‌افكن‌ها، موشك‌ها، سفينه‌هاي فضايي، ماهواره‌ها، جنگ افزارها و فناوريهاي مختلف نظامي و دفاعي در برمي‌گيرد.پنج حوزه اصلي فعاليت بوئينگ عبارت‌اند از:1. هواپيماهاي تجاريعمده‌ترين محصولات تجاري در اين زمينه، خانواده هواپيماهاي مسافربري سري 7 از 707 تا 787 است. حدود 12 هزار هواپيماي تجاري يعني مسافربري و باربري در جهان وجود دارد كه 75 درصد آن متعلق به بوئينگ است.

2. سيستم‌هاي دفاعي يكپارچهطراحي، مونتاژ و پشتيباني سيستم‌هاي دفاعي و توليد انواع هليكوپترها و جنگنده‌هاي نظامي در اين حوزه قرار مي‌گيرد.3. گروه مهندسي، فناوري و عملياتاين گروه يك پشتوانه قوي براي سازمان فضايي آمريكا است كه در جهت طراحي و ساخت و عمليات شاتل‌هاي فضايي و ايستگاه بين‌المللي فضايي فعاليت مي‌كند. به طور كلي اين حوزه، از واحدهاي كسب و كار بوئينگ پشتيباني مي‌كند و استراتژي رشد را در جهان با فراهم آوردن افراد، فناوريها، فرايندها و عملكردهاي مناسب در زمان مناسب و مكان مناسب در سطح شركت فراهم مي‌آورد.4. شركت سرمايه‌گذاري بوئينگدر جهت فراهم آوردن و تسهيل عمليات بانكي و پشتوانه واحدهاي كسب و كار اصلي در زمينه تجاري و دفاعي، اين شركت تاسيس شده است.5. گروه خدمات بوئينگاين گروه به واحدهاي كسب و كار بوئينگ امكان مي‌دهد تا بر رشد سودآور تمركز كنند؛ چرا كه تمامي خدمات زيرساختي شامل خدمات تسهيلاتي، پرسنلي، جذب و استخدام، برنامه‌هاي رفاهي، ايمني، آتش‌نشاني، عمليات كارگاهي، حمل و نقل و نظير آن را فراهم مي‌سازد.مدل مديريتي بوئينگرهبري و توسعه آن جزء ارزشها و فعاليت‌هاي اصلي شركت است. در مدل مديريتي شركت بوئينگ بر پيشبرد عملكرد از طريق رشد و توسعه بهره‌وري و رهبري تاكيد شده است. شركت داراي يك مركز رهبري است كه رويكرد توسعه رهبري در آنجا مدون و عرضه مي‌شود. اين رويكرد عبارت است از:- نهادينه سازي ارزشهاي بوئينگ و فرهنگ يكپارچه شركت- تمركز بر مهارت‌هاي كسب و كار و رهبري.- پشتيباني اهداف استراتژيك كسب و كار، از طريق آموزش، مربيگري و ارزيابي عملكرد- انجام اقدامات چالشي در كسب و كار و اخذ و تحليل بازخور در مركز رهبريشعار شركت در زمينه توسعه رهبري اين است: با رشد رهبران، بوئينگ رشد مي‌كند.استراتژي‌ها؛ شايستگي‌هاي اصلي بوئينگتاكيد استراتژي‌هاي اصلي شركت بر اين موارد است:- استراتژي‌هاي رشد جهاني- اهداف و عملكرد مالي- به شراكت گذاشتن بهترين عمليات، فناوريها و توسعه بهره‌وري- توسعه رهبري- اخلاق.شايستگي‌هاي اصلي بوئينگ عبارت‌اند از: - تمركز بر فهم و درك دانش مشتري‌مدار- پيگيري مستمر براي درك‌، پيش‌بيني و مسئول بودن در برابر نيازهاي مشتريانمان- يكپارچگي سيستم‌ها در مقياس بزرگ- شركت ناب (بي‌ريخت و پاش).تمامي شركت بايد واجد عمليات بي‌ريخت و پاش باشد كه مشخصه آن، استفاده كارا از دارايي‌ها، موجودي‌ها، مديريت تامين كنندگان، زمان كم چرخه فعاليت‌ها، كيفيت بالا و هزينه‌هاي كم حمل و نقل است.فرهنگ و ارزشهاي سازمانيبوئينگ بر اين باور است كه موفقيت آينده او براساس استراتژي‌هاي سه‌گانه زير استوار است:- اجراي راستين كسب و كار اصلي- به كارگيري نقاط قوت در محصولات و خدمات جديد- گشايش صفها و مرزهاي جديد.براي به عمل درآوردن اين استراتژي، ما توجه مي‌كنيم كه امروز كجا هستيم و فردا مي‌خواهيم كجا باشيم.جايگاه ارزشها در بوئينگ بسيار حساس است. مديران و كاركنان متعهد هستند كه ارزشهاي اصلي را تنظيم كنند، يعني نه تنها تعريف كنند كه چه كسي هستند، بلكه به عنوان راهنما، كمك و خدمت كنند، تا شركت به جايي برسد كه همه دوست دارند. آنها هر روزه با اين ارزشها حقيقتا زندگي مي‌كنند. اين ارزشها عبارت‌اند از:- پيشرو بودنما در حوزه‌هايي همچون: توسعه مهارتهاي رهبري تيم بوئينگ در هر سطح، عملكرد مديريت، طراحي، ساخت و پشتيباني محصولات و نتايج مالي پيشرو خواهيم بود.

- درستيما بالاترين استانداردهاي اخلاقي را به كار مي‌بريم و در تعهدمان صداقت داريم.- كيفيتكيفيت مستمر در هر كاري كه انجام مي‌دهيم.- رضايت مشتريرضايت مشتري اصل اساسي براي موفقيت ماست. نيل به اين هدف مستلزم آن است كه بفهميم مشتري چه مي‌خواهد.- همكاري با يكديگرما به طور مستمر ياد مي گيريم و ايده‌ها و دانش را تسهيم مي كنيم و كارهاي مشترك را در هر سطح و هر فعاليت در شركت تشويق مي نماييم.- تيم درگير و متنوعما به مهارتها و قوت تيم متنوع خود ارزش مي نهيم. محيطي را فراهم مي‌آوريم كه افراد را قادر سازد در كار خود و تصميم‌گيري و پيشرفت اهداف مشترك كسب و كار، مشاركت كنند.- شهروند سازماني خوببوئينگ معتقد است، شهروندي و نوعدوستي جزئي از DNA آنهاست. بدين لحاظ آنها در فراهم آوردن يك محيط كار امن و محافظت از محيط زيست عمل مي‌كنند.- افزايش ارزش سهامدارانكسب و كار ما به توليد سود، افزايش رضايت مشتري و افزايش ارزش سهامداران منجر مي شود.

منابع انسانيبيش از 159 هزار كاركنان شركت، در آمريكا و 70 كشور دنيا فعاليت مي كنند. از اين تعداد حدود 40 درصد در بخش هواپيماهاي تجاري، 44 درصد در بخش سيستم‌هاي دفاعي و بقيه در ساير حوزه‌ها مشغول به فعاليت هستند.شركت بوئينگ جامعترين و بزرگترين آموزشهاي هوايي را چه در زمينه تعمير و نگهداري و چه كاركنان پرواز، در بازار هواپيماهاي 100 صندلي و بالاتر ارائه مي‌دهد.فروششركت بوئينگ در سال 2007 با فروش 5/61 ميليارد دلاري و سود 2/2 ميليارد دلاري در جايگاه 28 در ميان پانصد شركت برتر جهان قرار داشت. فروش هواپيماهاي بوئينگ بيش از 90 كشور دنيا را پوشش مي دهد. 70 درصد هواپيماهاي تجاري توليدشده به خارج از آمريكا فروخته مي‌شود. 75 درصد هواپيماهاي تجاري دنيا نيز توسط بوئينگ تأمين مي شود. حدود نيمي از فروش شركت به حوزه هواپيماهاي تجاري برمي‌گردد. شركت بوئينگ با 22 هزار تأمين كننده جهاني قرارداد دارد و خود بزرگترين پيمانكار سازمان فضايي آمريكا است.

مديرعاملمديرعامل كنوني شركت، جيمز مك نرني 58 ساله است و از سال 2001 به عنوان عضو هيئت مديره و از 2005 به عنوان مديرعامل مشغول به كار شده است. سابقه مديريتي مك نرني بسيار درخشان است. او همچون بنيانگذار شركت، ويليام بوئينگ، دانش‌آموخته دانشگاه ييل است و MBA را از دانشگاه هاروارد اخذ كرده است.او 19 سال در جنرال الكتريك مشغول به كار بود و قبل از پيوستن به بوئينگ، مديرعامل شركت 3M بود. او كاركنان را منبع اصلي قدرت بوئينگ مي داند و بر اين باور است كه ديدگاههاي متنوع آنان در توليد خلاقانه محصولات به شركت كمك مي كند؛ شركتي كه همه با تعهد بر توسعه مستمر در آن گردآمده اند.تاريخ شركتاز لحاظ سير تاريخي، تاریخ شرکت بوئینگ را می‌توان به چند برهه تقسیم کرده و بررسی کرد.

پیش از دهه ۱۹۵۰

مدل اولين هواپيماي بوئينگ در B&W در موزه آينده پروازویلیام ادوارد بوئینگ در اکتبرسال 1881 در دترویت بدنیا آمد. بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه یل در سال 1904 در واشنگتن وارد تجارت چوب شد و به دلیل علاقه‌ای که به پرواز داشت، به صورت سرگرمی به هوانوردی روی آورد و تا سال 1911 زیر نظر گلن‌مارتین به یادگیری پرواز پرداخت. وی معتقد بود در آینده از هواپیما به عنوان وسیله‌ای برای سفر استفاده می‌شود.این شرکت در سیاتل، در ایالت واشنگتن توسط ویلیام .ای بوئینگ در ۱۵ ماه ژوئیه سال ۱۹۱۶، تحت عنوان «شرکت محصولات و تولیدات هوایی اقیانوس آرام» طبق برنامه قبلی ۱۵ ژوئن سال ۱۹۱۶ با اولین پرواز یکی از دو B&W هواپیمای دریایی ساخته شده با کمک جرج کونراد وسترولتس مهندس ملوان ایالات متحده آمریکا تشکیل شد. در ۹ ماه مه سال ۱۹۱۷ این شرکت به عنوان «شرکت هواپیمایی بوئینگ» ثبت شد. ویلیام . ای. بوئینگ ، تحصیلات خود را در دانشگاه یله تمام کرده بود و در اول در صنعت چوب بری کار می‌کرد که در آن کار ثروتمند شد و اطلاعاتی درباره چوب و ساختار آن کسب کرد.این اطلاعات و معلومات ارزش خود را در طراحی‌های و مونتاژ‍‍‍‍‍ هواپیماها ثابت کرد و نشان داد.در سال ۱۹۲۷، بوئینگ خط هوایی دایر کرد که به اسم حمل و نقل هوایی بوئینگ (BAT) نامیده می‌شد.یک سال بعد BAT به عنوان "حمل و نقل هوایی اقیانوس آرام" معروف شد و با شرکت هواپیمایی بوئینگ به صورت یک کمپانی ادغام شدند. این شرکت در سال ۱۹۲۹ اسم خود را به هواپیماسازی ایالات و اتحادیه حمل و نقل عوض کرد و رعایت اصول پرات & وایتنی،استانداردهای هامیلتون استانداردهای صحیح شرکت هامیلتون و چانس ووگت را لازم دانست. سپس هواپیمایی ایالات، شرکت حمل و نقل هوایی ملیرا در سال ۱۹۳۰ خریداری کرد..قانون پست هوایی (مصوب ۱۹۳۴ که بودن خطوط هوایی و سازندگان و تولید کنندگان را تحت چتر یک اتحادیه قدغن می‌کرد)، باعث شد که این شرکت به سه شرکت کوچک‌تر تقسیم شود- شرکت هواپیمایی بوئینگ، خطوط هوایی ایالات واتحادیه هواپیمایی ایالات و تکنولوژیهای ایالات. در نتیجه ویلیام بوئینگ سهام خود را فروخت.بعد از مدت کوتاهی، یک قرارداد با شرکت خطوط هوایی جهانی پان امریکن، (Pan Am) به انجام رسید و تولید و ساخت شناورهای هوایی را آغاز و توسعه داد که برای حمل مسافر از راهها و فضاهای بالای اقیانوسها و قاره‌ها استفاده شود. اولین پرواز بوئینگ ۳۱۴( بوئینگ ۳۱۴ ملخ دار ) در ماه ژوئن سال ۱۹۳۸ بود . آن بزرگ‌ترین هواپیمای غیر نظامی در زمان خود بود که ظرفیت ۹۰ مسافر را در پرواز روزانه و ۴۰ مسافر را در پرواز شبانه داشت. یک سال بعد، اولین پرواز مسافری منظم از ایالات متحده آمریکا به انگلستان بکار افتاد. در نتیجه بتدریج راههای هوایی دیگری باز شدند که بزودی شرکت پان امریکن توانست با بوئینگ ۳۱۴ به فواصل و مسافتهایی در سراسر جهان پرواز کند.در سال ۱۹۳۸ شرکت بوئینگ کار برروی هواپیمای بوئینگ ۳۰۷را تکمیل کرد. این اولین هواپیمای حمل و نقل با کابین دارای فشار بود و این هواپیما قابلیت پرواز درارتفاع جغرافیایی ۲۰۰۰۰ فیت که بالاتر از محل بیشتر آشفتگی‌ها وتغییرات و تحولات جوی می‌باشد ، داشت.در طی جنگ جهانی دوم بوئینگ تعداد بیشمار و بسیار زیادی ازبمب افکنها را تولید کرد. بسیاری از کارگران آن زنان بودند که شوهران آنها به جنگ رفته بودند. برای پیشگیری از حمله از طریق هوا ، محوطه تولید با وسایل و مواد سبز رنگ و به رنگ مزرعه پوشانده شد. در طی این سالهای جنگ شرکتهای هواپیمایی پیشقدم ایالات متحده آمریکا با همدیگر به تشریک مساعی پرداختند.

بوئینگ 377 استریتوکرویزربعد از جنگ، بیشتر سفارش‌ها برای بمب افکنها لغو شد و ۷۰۰۰۰ نفر که در شرکتهای هواپیمایی کار می‌کردند ، کار خود را از دست دادند.شرکت سعی کرد که این ضرر و نقصان را سریعا با فروش استراتوکرویزر خود ، یک هواپیمای لوکس چهار موتوره تجارتی ایرلاینر که از هواپیماهای B-۲۹ توسعه و تکمیل کرده بودند ، جبران کند. اما با وجود این فروش این مدل مطابق آنچه انتظار می‌رفت ، نبود و شرکت بوئینگ شروع به جستجوی فرصتهای دیگری برای غلبه براین وضعیت شد. این شرکت توانست هواپیماهای نظامی را برای حمل و نقل سربازان و سوخت گیری هوایی استفاده کند.منابع تحقیق :Fa.wikipedia.orgtebyan.netair-mag.blogsky.comboeing.comfortune.comwww.imi.irwww.mmicinternational.comمجله صنایع هوایی شماره ۱۸۸ ـ صفحه ۶ learntofly.blogsky.comavia.irnewcoy.persianblog.irمنبع:/ن





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 593]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن